Antologia virtuală „Scifientland 2010/2011”

Cuvânt înainte

Aceasta este o promisiune pe care am făcut-o cu multă vreme în urmă. Am renunţat pe atunci s-o duc la îndeplinire fiindcă nu cred să am cele necesare pentru a deveni un bun antologator. În primul rând, n-am destulă cuprindere a fenomenului SF românesc, iar experienţă editorială nici atât. Dar, fiind vorba de o antologie virtuală, care nu presupune decât adunarea unui mănunchi de linkuri pe o pagină, iată-mă adunând la un loc hiperlegăturile către textele pe care le socotesc reprezentative după o perioadă de studiu 😉 de un an, începută pe 4 martie 2010, cu postul „Povestirile lui mărţişor”, şi terminată la 1 februarie 2011, cu „Speculaţiuni pe zăpadă”. Sunt cinsprezece texte, aşezate în listă într-o ordine nici cronologică, nici valorică, nici tematică, ci în funcţie de ordinea în care am ales să povestim despre ele prin posturile noastre. Este, aşadar, o antologie spontană, scifientă, fără premeditare, făcută pentru cei ce doresc să recitească, să reaprecieze, să revadă.

Lectură plăcută? 😉

Cuprins

O experienţă stranie
de Ciprian Mitoceanu

Înaripatele din vis
de Ladislau Daradici

Electronii sunt mai deştepţi decât noi
de Cristian Mihail Teodorescu

Din lipsă de timp
de Ioana Visan

Paradisul pierdut
de Aron Biro

Divina tragedie
de Balin Feri

Moarte pe gratis
de Laura Sorin

Nuca
de Leni Jalabier

Pîcla
de Diana Alzner

Suspendaţi într-o raza de soare
de Ben Ami

Cel mai vesel bărbat de pe Pământ
de Antuza Genescu

Chariboria
de Adrian Buzdugan

Retronext
de Lucian Vasile Szabo

Bumerangul lui Zeeler
de Marian Dumitraşcu

!NFERNUL (fragment): Autistul
de Leonard Ancuţa

25 Responses to Antologia virtuală „Scifientland 2010/2011”

  1. mitoceanu c spune:

    multumesc mult
    O idee cat se poate de interesanta. Si bine venita

  2. Alese pe spranceana 😉

  3. A. Buzdugan spune:

    Cred c-ar trebui sa vorbesti c-un editor, domnule Coman!

  4. Ben Ami spune:

    daca poti materializa acest proiect intr-o carte… din partea mea ai toate permisiunile posibile. intr-o asemenea companie si cu un asemenea „coordonator” sunt onorat.

  5. Ioana Visan spune:

    Sau macar un Amazon, ceva? 🙂 Eu zic ca ar merita.

  6. Antuza Genescu spune:

    Pot primi o adresa de mail? De mult timp tot am vrut sa va contactez, acum nu mai scap prilejul 🙂

  7. Lucian-Vasile Szabo spune:

    Domnule Coman, este o surpriza (deosebit de placuta) pentru mine sa fiu selectat in aceasta antologie virtuala, asa cum o surpriza este si inalta companie in care ma aflu. O a treia surpriza o reprezinta referirile la acest text al meu, ca apartinand de un (sub)gen, cyberpank, mai putin uzitat de scriitorii „seriosi”.
    Multumesc si va doresc succes in gasirea unui editor pe hartie. Poate dau o mana de ajutor si cei de la SRSFF…
    Toate cele bune,
    Lucian-Vasile Szabo

  8. Oliviu Craznic spune:

    O antologie a carei achizitionare, pe mine, unul, m-ar tenta serios. Felicitari pt selectie, si felicitari autorilor selectati.

    • mirco67 spune:

      🙂 Mulţumesc tare mult! Se prea poate să iasă ceva… 🙂 dacă toţi autorii vor fi de acord, dacă modificările pe text vor fi agreate de ambele părţi, dacă antologatorul, editorul şi autorul (nu neapărat în această ordine 🙂 ) or să cadă la învoială…

      Sunt speranţe! Şi asta e deja bine… 🙂

      • Oliviu Craznic spune:

        Totul incepe de la speranta:). Mult succes va doresc, din toata inima!

  9. […] a postului Antologia virtuală „Scifientland 2010/2011”, am fost contactat de domnul Horia Nicola Ursu, director executiv la MILLENNIUM BOOKS, care mi-a […]

  10. Zepeline spune:

    […] blogul lui Mircea Coman, care a împlinit doi ani de existență. Cea mai proaspătă veste: Antologia virtuală Scifientland 2011 și-a găsit editor – Millenium […]

  11. […] povestirile reprezentative ale perioadei martie 2010 – februarie 2011 (a se vedea şi postul Antologia virtuală „Scifientland 2010/2011”). Nu mai revenim cu alte comentarii, ci ne rezumăm a ura şi pe această cale un cât se poate de […]

  12. […] doar dacă mă voi ocupa eu, aşa încât îmi revine sarcina cu totul neplăcută de a anunţa că Antologia virtuală „Scifientland 2010/2011” rămâne doar… […]

Lasă un comentariu