Mică sinteză de octombrie

După ce am așezat aci și reproducerea după articolul consacrat ultimei etape din concursul e-Text, susținut de SRSFF pe parcursul unui întreg an (noiembrie 2011-octombrie 2012), suntem în măsură, având întregul material la un loc, să încercăm obișnuita concluzie referitoare la ce a adus luna octombrie în aria ficțională de care ne ocupăm.

Cu 7 texte publicate, Gazeta SF este iarăși câștigătoarea din clasamentul lunar, devansând de puțin SRSFF, beneficiara unei etape de concurs consistente. NAUTILUS își îmbunătățește și ea ștroful, aducând o proză în plus față de luna trecută, la fel ca și împlăpânzita SUSPANS.ro, care pare că nu dorește totuși să se dea bătută. Singura publicație aflată în pierdere de turație ficțională fiind magazinul timișorean HELION ON LINE, încă și mai zgârcită în daruri ca în numărul precedent. Per total, numărul lucrărilor de proză oferite este același ca și luna trecută, adică 24 de texte, iar ordinea în clasamentul general nu s-a schimbat nici ea, după cum prea bine se poate observa mai jos:

1.SUSPANS.ro – 84 povestiri
2.SRSFF – 54 povestiri
3.Gazeta SF – 46 povestiri
4.NAUTILUS – 33 povestiri
5.HELION ON LINE – 15 povestiri

Valoric, am avea de menționat povestirea „Apocalipsa mieilor de catifea”, de Călin Sămărghițan, secondată de aproape de episodul al VII-lea al foiletonului „Stăpânul castelului”, de Teodora Matei (ambele din NAUTILUS), „Urmele paşilor ei”, de Bogdan Hrib, urmată de „Exodul”, de Eugen Cădaru, „Jocul”, de Anișoara Peța, „Interacțiunea”, de Adrian Vlad Vicențiu, și „O dramă pierdută”, de Daniel Barbu (SRSFF), „Retroland”, de Lucian-Vasile Szabo (HELION ON LINE) și, în fine, dar nu în ultimul rând, „Întâlnire cu dragonul”, de Sergiu Someșan, „Infinitul finit, finitul infinit și alte dureri de cap”, de Mircea Nanu-Muntean, „Compresor”, de Ovidiu Bufnilă, dar mai ales „Agnus Dei”, de Florentin-Ionuț Haidamac. Îmi face plăcere mai ales dificultatea de a alege cea mai bună povestire a lunii între „Apocalipsa mieilor de catifea”, de Călin Sămărghițan, „Urmele paşilor ei”, de Bogdan Hrib și „Agnus Dei”, de Florentin-Ionuț Haidamac și, fiindcă nu mă pot hotărî, vă las dumneavoastră, stimați cititori, întreaga povară a deciziei.

Încet, încet, finalul de an se apropie. Toamna și-a intrat bine în drepturi, coborând nivelul mercurului din termometre, diminețile sunt uneori cețoase, dar zilele însorite sunt pline întotdeauna de culori bogate, mereu neașteptate, oriîncotro ți-ai întoarce privirea.

Ne îndreptăm cu fiecare zi către 1 Decembrie, zi în care avem de sărbătorit cu toții la un loc, iar eu mai am și bucuria de a fi adunat aci, fix la acea dată, încă un an (cel de-al treilea) de blogăreală.

S-avem cu toții parte de o Românie viitoare plină de încredere și speranță! 🙂

6 Responses to Mică sinteză de octombrie

  1. Ben Ami spune:

    eu astept concluzia DEFINITIVA 🙂 la concursul de pe SRSFF.
    unele povesti sunt antologabile. care-s acelea? 🙂
    sa atragem atentia pentru ca respectivii autori sa fie luati in vizor de… oricine are bani s-o publice.

    • mirco67 spune:

      Aici e o mică problemă… Concursul a fost condus de Eugen Lenghel, care, între timp, s-a retras din asociație. Din câte știu, Eugen ar avea câteva posibilități să pună pe hârtie un astfel de proiect, cu sprijinul uneia sau alteia din editurile unde are ușa deschisă, dar, și aici e aici, textele au fost publicate de SRSFF și nu știm dacă ei sunt de acord să-și pună numele alături cu o altă editură decât cele cu care asociația are legături strânse. O antologie bazată pe acest concurs nu poate să apară fără încuviințarea celor de la SRSFF, care au patronat, sub sigla lor, toată derularea competiției, timp de un an de zile. Rămâne de văzut dacă cei de la SRSFF vor da curs unui astfel de proiect, în condițiile în care Eugen Lenghel, inițiatorul și susținătorul primelor 11 etape, s-a retras din grupul de lucru. Mă tem că acest proiect va rămâne doar un proiect, ca și alte proiecte, de altfel.

      Oricum, timpul meu liber nu ajunge pentru a lucra așa cum trebuie pentru o antologie. E unul din motivele pentru care am renunțat la proiectul propus de Millennium, fiindcă ei au impus un standard destul de ridicat cu antologiile lor („Steampunk”, de pildă, pe care o consider un model în spațiul spec-fi românesc), iar eu nu l-aș fi putut atinge decât muncind la fel de mult ca Adrian Crăciun. Nu-mi place să fac lucrurile de mântuială. Prin urmare, dacă SRSFF și Euge Lenghel vor cădea cumva de acord, s-ar putea să avem parte de o asemenea antologie, dacă nu, nu. Totul depinde de această relație. Apoi de încă niște amănunte, importante și ele…

      Vom vedea…

      • Ben Ami spune:

        mda…
        credeam ca are sens sa scriu ceva pentru concursul de la GSF, da’ iar m-am convins singur ca nu are sens. stau cu 2 povesti in top degeaba. un singur om a vrut sa ma publice, insa in volum, limita pe care inca n-am atins-o. ma gandeam ca poate ma pacalesc singur din aproape in aproape, dar asta ar insemna 4-5 proze, ceea ce-mi atinge coarda disperarii si-apoi incepe sa cante la ea.

      • mirco67 spune:

        Noul concurs oferă șanse mai bune pentru o antologie. Iar premiile se anunță mai consistente. Ceva îmi spune că Eugen are aici mai multă libertate individuală, iar gazda ar privi cu mai mult entuziasm un asemenea proiect. În ce mă privește, mai că m-aș apuca de negociat (literar, firește, că pecuniar nu mă duce punga) textele câștigătoare cu autorii lor încă de la prima etapă, ca, la final, bună parte din muncă să fie daja făcută.

        Așa că, dragă Ben, te poți așeza la măsuca de scris… 🙂

      • Ben Ami spune:

        ahahah, am identificat problema… nu am masuca de scris.
        pfff…

Lasă un răspuns

