40.000+

Am plăcerea să anunț că blogul acesta a depășit astăzi pragul de 40.000 de accesări. A durat trei ani pentru a ajunge la cifra asta, dar cred că e o reușită, la urma urmei, având în vedere că e munca unui singur om, desfășurată în timpul său liber, deloc foarte mult. Ar trebui ținut seama și de faptul că semnatarul acestor rânduri este departe de a fi o personalitate, postură pe care nici nu și-o dorește. El a depus toată această muncă fiindcă a dorit să facă ceva constructiv, să sprijine cumva, măcar prin câteva sfaturi, efortul aspiranților la statutul de scriitor de SF, chiar și atunci când s-a aplecat asupra textelor unor autori consacrați.

M-aș fi bucurat dacă astfel de cronici ar fi devenit rubrici de permanență în revistele de ficțiune speculativă de la noi, fiindcă asemenea analize pot avea rezultate pozitive în privința creșterii cantitative și valorice a producției de ficțiune. Din păcate, nu am fost imitat decât de o singură persoană, dar strădaniile sale au fost până acum tributare mai mult gustului propriu și mai puțin obiectivității. E vorba, desigur, de articolele domnului Alexandru Despina, publicate de NAUTILUS și Gazeta SF. De curând, a mai apărut o cronică, tot în Gazeta SF, „Impresiile fetei din lună”, de Teodora Gheorghe, articol a cărui ținută mi-a atras atenția în mod plăcut.

Dincolo de alte considerații, cifra vizitatorilor adunați aici în aproape 3 ani reflectă într-o oarecare măsură și nivelul interesului de care se bucură ficțiunea speculativă din mediul electronic de la noi. Lucruri și mai interesante s-ar putea decela din analizarea structurii grupului de cititori ai acestui blog, grup care, de circa un an, a început încet-încet să se deschidă, adunând și alți utilizatori de net intersați de spec-fi afară de cei care orbitează în sferele redacționale ale publicațiilor din raza de observare. E un semn pozitiv că genul ar avea potențial și în România și, corect încurajat, ar putea să se extindă, și să înceapă să producă, nu doar să consume resurse.

Totul e să nu-l sufocăm noi înșine, cu iubirea noastră prea pătimașă. 😉 Dar despre toate astea, cu altă ocazie…

20 Responses to 40.000+

  1. Felicitări, şi încă multe felicitări!!!

  2. La cât mai multe şi mai consistente vizite!

  3. Ben Ami spune:

    pfff… mi-ai depasit vizitele de pe SRSFF 🙂
    dai un suc!

  4. Ben Ami spune:

    😦 nu mai trebuie!
    s-au gandit cei care controleaza topurile – la concursuri, la publicari, aia, ii stii prea bine – ca nu da bine sa existe povestiri (ale altora) citite de mai multe ori decat toate povestirile lor scrise vreodata si citite (la un loc), si care mai sunt si nepremiate si nepublicate.
    si au zis ca e cazul sa schimbe ordinea atomilor in univers si sa apuce cacatul de partea mai curata. asa ca s-au dus pe pulpa si vizualizarile mele. ca sa nu se mai creada ca am vreun atu atunci cand imi permit sa rad de ei si de productiile lor obosite.
    si premiate
    ba, si tiparite…

  5. Ben Ami spune:

    acum, pe SRSFF, la povestirea mea, Suspendati intr-o raza de soare, apare asa: „Articol accesat de (1000000000003) ori”.
    la mine in facebook le-am urat (evident din partea mea) cate ceva… celor care-s suficient de pregatiti sa si primeasca.
    nesimtiti…

    • mirco67 spune:

      Mă întreb ce gândesc, văzând asta, cei ce au citit povestirea și le-a plăcut? Că SRSFF a început să-și ia colaboratorii valoroși peste picior? Nu prea e bine pentru o grupare cu audiență națională, dar, la urma urmei, singuri își hotărăsc politicile. Chiar și pe cele antipublic. Mă amărăște foarte tare gestul ăsta… 😦

      • Ben Ami spune:

        nici comentariile nu le pot citi. imi arata cate sunt, da’ nu reusesc sa vad decat 5.
        am un thread pe iplay, cu redirectionare pe SRSFF, unde am peste 4500 de vizualizari, si in locuri atat de delicat private chiar nu te joci cu prostii, cand ai alti 500 mult mai pregatiti. asta lasand la o parte faptul ca am sticky pe el, lucru care se face doar pe bani (nu i-am dat ca am mai iesit cu ei la o bere, sau poate pentru ca-s veteran, dar… orisicat).
        am adus OAMENI, multi, sa citeasca si altele de pe SRSFF.
        chiar nimeni nu intelege ce inseamna asta?

  6. Ben Ami spune:

    da’ nimeni nu observa ca antologiile SRSFF ies FARA texte de pe site? chiar in conditiile in care a fost organizat un concurs de un an de zile? :))
    cati de pe srsff au aparut in ultima, in Venus? 🙂
    cati apar in urmatoarea?
    ma poate contrazice careva ca asta NU E NESIMTIRE?

    baaaaaaiii nesimtitilor, SRSFF e cunoscut din cauza prostilor care au scris si au adus oameni sa-i citeasca (pe ei si pe nesimtitii lor colegi mai in varsta) nu din cauza unor dinozauri care-si recicleaza pisatul. 😦

    • mirco67 spune:

      Cred că SRSFF se va duce și ea la vale… Păcat… I-am considerat un grup de elită. Încă mai sunt acolo oameni de mare valoare. Mă întreb ce gândesc ei?

      • Ben Ami spune:

        as fi vrut sa scriu ca nu-ti dai seama cat de rau imi pare. dar iti dai seama. acolo e si munca ta. dealtfel… cam peste tot e si munca ta, fiind cam singurul care dai speranta noilor veniti, si cel care atrage atentia publicistilor cam pe unde sa se uite ca sa scoata banul cel de toate zilele. chiar daca ursu zice ca el, ca un priceput „mai bine” decat altii… vede nu-s ce fantome. mi-e greu sa-i explic ca textele produse de el nu-s cu nimic mai bune, ba chiar sunt daunatoare. sa faci aprecieri mincinoase zilnic – pentru ca asa ai invatat tu sa-ti scoti banu’ – nu inseamna ca ti-ai adus contributia pentru binele altora. una e proza si critica ei, si alta e marketingul si scosul banilor. practic, el scoate bani pe munca altora. si asta zilnic. d-aia nici nu inteleg de ce e atat de transparent in minciuna lui. sa apreciezi un site cand se duce in jos, sa dezapreciezi oameni care muncesc PENTRU CA EL sa aiba de unde alege, sa continui sa faci asta in vazul tuturor de parca nimeni nu intelege ce faci si ce fel de om esti, in speranta ca vor trece cu vederea pentru ca au nevoie de tine. sa incercam un pic sa fim si seriosi, cine pe cine mai poate minti?
        nu inteleg de ce atat de multi oameni de treaba se dau la o parte. poate ca au imbatranit si nu mai au chef, dar macar sa scrie asta si sa lase pe cei care au chef… sa se manifeste, nu sa stea de momai si sa gireze prabusiri, pentru ca le vor fi puse in carca, nimeni nu uita DE CE scade valoarea de intrebuintare a unui areal menit sa incurajeze nou-venitii.
        SRSFF sta in picioare si pentru ca un om care s-a retras de ceva vreme a decis sa nu faca nimanui rau, chiardaca actele originale si stampila organizatiei sunt la el. da’ cati stiu asta?
        cand vad ca ceva care mergea se duce de-a dura pentru interese pe care nimeni nu le vrea comentate, ca sa nu se inteleaga ce fel de oameni sunt…

  7. A. Buzdugan spune:

    40.000+TVA = Multe felicitari!

    • mirco67 spune:

      Mulțumesc frumos! Ce mai e nou? 🙂

      • A. Buzdugan spune:

        Un mic (si, sper, voinic) roman la Gaudeamus. Va aparea vreo stire pe undeva…

      • mirco67 spune:

        După debutul mai-mult-ca-perfect, iată și romanul! 🙂 Sunteți în grafic! Mă bucur tare mult să aud asta! 🙂 Am să bat librăriile ca să vă caut, fiindcă la Gaudeamus nu cred să pot ajunge.

  8. Ben Ami spune:

    gata, m-am potolit. se pare ca fac rau unor oameni care nu merita asta. treceti si voi cu vederea, stiti ca sar usor la bataie. o sa ma potolesc eu pana mor… la naiba, ceva trebuie sa ma linisteasca! 🙂

Lasă un răspuns

