Septembrie – privire de ansamblu

Prima lună autumnală a refăcut formația publicațiilor urmărite pe acest blog. Au revenit nu doar NAUTILUS și SUSPANS.ro, dispărute preț de câteva zeci de ore, ci și Gazeta SF suceveană, care a găsit de cuviință să se așeze cu naturalețe pe consacratul său palier cantitativ, ocupând, cu 8 texte publicate, prima poziție în ordinea de productivitate a începutului de toamnă. Cu toate astea, numărul total al povestirilor înregistrează în septembrie o scădere semnificativă, adunându-se în tolbă doar 24 de texte, față de 31, câte am putut citi în august. Marea surpriză, una neplăcută, din păcate, este scăderea dramatică a contribuției SUSPANS.ro la zestrea ficțională a lunii, care a ajuns, de la 15 lucrări luna precedentă, la abia 3 în septembrie, lucru care n-a schimbat însă ordinea din clasamentul general, pe care îl redăm, actualizat, mai jos:

1.SUSPANS.ro – 79 povestiri
2.SRSFF – 48 povestiri
3.Gazeta SF – 39 povestiri
4.NAUTILUS – 28 povestiri
5.HELION ON LINE – 14 povestiri

Dificultatea de a alege o povestire a lunii n-ar mai fi, de astă dată, atât de mare, fiindcă, inexplicabil, zic eu, ștacheta calitativă pare să fi coborât și ea, odată cu numărul povestirilor publicate. Mi-au atras atenția, însă, câteva texte, între care aș pune la loc de cinste „Sânge, lacrimi și aur”, de James R. Blaisse, „Zodia Mielului”, de Mihai Hafia Traista sau „Din ștreang”, de Aurelia Chircu (toate trei de la SUSPANS.ro), „Mica mea contribuție la sfârșitul lumii”, de Sergiu Someșan și chiar „Aceleași vremuri tainice (II)”, de Aurelia Chircu (ambele de la Gazeta SF). Dintre ele, primele trei și ultima n-ar putea primi sub niciun chip laurii aurați ai începutului de toamnă, din simplul motiv că, fiind fragmente ale unor lucrări de mai mare întindere, publicate în foileton, ele nu aparțin doar lunii septembrie. Piesa domnului Sergiu Someșan, construită într-un mod pe care l-am îndrăgit de când mă știu și va continua să-mi placă atât cât voi respira aerul acestei lumi, îmi pare totuși că a fost întrecută de „Diminețile unui băiat cuminte” (Partea I și Partea a II-a), semnată de Dan Ninoiu (SRSFF), lucrare care mi-a lăsat cea mai împlinită impresie de lectură.

Sunt sigur că am mai fi avut cu prisosință de unde alege dacă SUSPANS.ro n-ar fi intrat în concurență cu proaspăta Revista de suspans, al cărei număr inaugural adună, iată, în rubrica sa de proză, nu mai puțin de 23 de texte!!! Cum publicația în cauză nu se află încă în aria noastră de acoperire (am prefereat să rămânem pe eșantionul cu care am început anul scifient), o citim, dar nu o comentăm, deși ne cam furnică degețelele de dorul tastaturii. 🙂

Tragem nădejde că luna care vine, cea mai frumoasă lună a anului, după umila mea părere, are să fie mai bogată ca septembrie. La vremea când vom vorbi despre împlinirile ei, vinul se va fi limpezit și, liniștit din fiert, ar putea dezlega mai lesne baierele inspirației. Dar numai dacă-l folosim cu moderație. Altmintrelea, se prea poate să trăim aievea cine știe ce stări modificate ale percepției (conștiinței). 🙂 Cu urmări dintre cele mai… mahmure.

…și nu ne duce pe noi în ispită…

Tuturor, o lună frumoasă! 🙂

2 Responses to Septembrie – privire de ansamblu

  1. Eugen spune:

    Dragilor, vă anunţ cu regret că părăsesc această competiţie virtuală. Măcar o fac cu fruntea sus, când Suspans.ro a abandonat cursa de o lună, iar Gazeta încă mai are de tras doar ca să ajungă din urmă revista pe care până mai ieri am condus-o. Revista va continua, concursul continuă şi el, doar că fără ajutorul meu, mai potrivit în altă parte.
    Cu voie de sus, ne-om revedea!

Lasă un răspuns

