Aprilie ficţional – privire de ansamblu

Iată-ne din nou la concluzii, referindu-ne, de astă dată, la tolba cu poveşti din luna aprilie, lună în care se înregistrează o uşoară scădere cantitativă, căci s-au publicat 29 de texte, faţă de cele 33 din etapa precedentă. Cea mai productivă redacţie se dovedeşte iarăşi SUSPANS.ro (10 texte), urmată, în aceeaşi ordine ca şi luna trecută, de Gazeta SF (9 texte) şi SRSFF (7). Diferenţa faţă de martie vine de la SRSFF, care aduce mai puţin cu o povestire, şi de la HELION ON LINE, care, apărând în număr dublu de mărţişor, nu a ieşit la rampă şi în aprilie. Una peste alta, sunt destule poveşti în tolbă ca să mulţumească pe oricine.

Calitativ vorbind, mediana lunii mi se pare net mai ridicată ca în debutul primăverii, revirimentul distingându-se mai cu seamă la SRSFF şi Gazeta SF, căci NAUTILUS şi-a apărat constant blazonul. Deşi nu mi-a produs aceeaşi impresia ca în martie, selecţia SUSPANS.ro mi se pare din nou cea mai valoroasă, în ansamblul său.

Cel mai greu îmi este însă să aleg o povestire a lunii, fiindcă, în pofida creşterii mediei calitative, niciuna din povestiri nu mi-a produs o foarte vie senzaţie de uimire, tipică experienţelor de lectură reuşită când vine vorba de ficţiunea speculativă. Să fi fost de vină şi starea mea, nu foarte acordabilă în frecvenţele multiple ale poveştilor? Mai degrabă, căci sunt prins în acţiuni prsonale cât se poate de concrete. Aş alege totuşi, până la urmă, în această ordine, povestirile „Mutăţeii”, de Cristian Mihail Teodorescu, şi „Succesul ca un ochi de sticlă”, de Victor Martin, ambele publicate la SRSFF. Nu departe de acestea sunt cele două piese ale lui Alin Dărângă („Amurg cu natură moartă”Gazeta SF, şi „Cântecul oaselor”SUSPANS.ro), autor pe care-l socotesc a fi premiantul lunii.

Îmi cer iertare tuturor celor nepomeniţi în aceste laconice fraze concluzive, şi nu-s deloc puţini. Aşa am simţit şi am gândit eu. Sunt conştient că, până la urmă, lectura e o plăcere de o foarte specială natură, şi e imposibil să spui de ce îţi place mai mult ceva decât altceva.

S-auzim numai de bine!

3 Responses to Aprilie ficţional – privire de ansamblu

  1. Vă mulțumesc mult pentru apreciere, domnule Coman, mi-ați făcut cea mai mare bucurie ( și era să-mi provocați și un infarct 🙂 .

    • mirco67 spune:

      Ferească Dumnezeu de aşa ceva, stimate domn! Nici prin cap nu mi-a trecut! Sunt oarecum hipertensiv şi nu m-aş apuca de atacuri herţiene nici în ruptul capului! 🙂

  2. […] numărul 17 al Gazetei SF apare în contul lunii mai, nu aprilie, aşa cum am socotit noi în „Aprilie ficţional – privire de ansamblu”. Ca urmare, SRSFF nu se află pe locul al treilea în privinţa productivităţii, ci pe poziţia a […]

Lasă un răspuns

