Helion în haină nouă…

Noul Helion

Noul Helion

Revista on line timişeană HELION ON LINE are, începând cu numărul său 20 din februarie 2012, o nouă adresă şi un nou design. Nici vechiul concept nu era rău, dar acesta arată mai bine…

Drum lung şi frumos le dorim promotorilor bănăţeni!

P.S. Observăm că avem parte şi noi, în acest număr inaugural al unei noi serii, de atenţia cronicarului Ciprian-Ionuţ Baciu, care, în articolul „Hipernomazii de Mircea Coman” (Contrapunct este numele rubricii), pune pe cântar plusurile şi minusurile povestirii noastre foarte scurte (1000 de cuvinte) publicată de NAUTILUS luna trecută.

9 Responses to Helion în haină nouă…

  1. Arata bestial.. am ramas profuns surprins (poate si nitelus invidie trecu peste fata mea 😛 )

    • mirco67 spune:

      Gazeta SF are în schimb un cod robust, care nu mi-a ridicat niciodată probleme, nici măcar pe vechea maşină Intel Pentium 2 de la serviciu, care rulează un vechi Windows98SE. Apreciez foarte mult asta. Şi cred că, şi din acest punct de vedere, Gazeta duce o politică foarte bună.

    • mirco67 spune:

      pe faierfoxu’ meu apare o problemă cu meniul principal. nu încape într-o singură linie. ultima celulă, „Contact”, e aşezată pe rândul de jos, la capătul lui din stânga. aşa, ca şi layout, poate ar fi trebuit un meniu orizontal ceva mai compact. s-ar fi rezolvat şi încadrarea structurii în pagină. eu unul prefer structurile tabelare, cu lăţime (width) fixă. aşa n-ai surprize. aceleaşi efecte se pot controla şi din css, dar trebuie să ţii cont de modul cum gestionează codul diversele browsere. uneori se cam bat cap în cap. atgurile neuniforme trebuie evitate. ca şi „chiţimiaurile” cu flash şi java până la refuz. risipă de memorie… 🙂

  2. Eugen spune:

    Nu e singura problema vizibila, la acest nou site. Pe langa problema de meniu, mai e si problema felurilor de mancare, putin prea condimentate, si dificil de gustat. La ficatul meu sensibil, astfel de mancare taraneasca pica mai greu, asa ca o voi evita.
    Pacat de forma… bucatarul a ratat-o.

    • mirco67 spune:

      E drept că numele domnului Secu apare cel mai des, iar anumite rubrici îi aparţin în totalitate (cea de „Ştiri SF”, de pildă), dar sunt în revistă şi nume cu totul „digerabile”, ca să zic aşa, domnule Eugen: Cătălin Badea-Gheracostea , Lucian-Vasile Szabo… 🙂

  3. Eugen spune:

    Iar baciul e batausul de serviciu. Cand e pus pe directie, prinde tinta imediat si doar toaca, toaca marunt si repede, ca sa nu scape nime’. Cu vocabular neobisnuit abordarii critice a textelor, e mereu dornic de a-si exprima modul în care ar fi relatat el o întâmplare. Sau câte pagini ar fi trebuit să aibă. Sau mai bine să ne evite…

    • mirco67 spune:

      🙂 Şi pe AtelierKULT s-au plâns destui că subiectul povestioarei în cauză e înghesuit într-un număr prea mic de cuvinte. Atunci asta se cerea. Era un concurs de povestiri foarte scurte (sub 1000 de cuvinte). Am participat cu trei povestiri: „Grădina Yasminei” şi „Hipernomazii”, publicate în NAUTILUS, şi „Vremea orologiului”, încă nefăcută publică. Unii din confraţii participanţi la acel concurs au cotonogit la greu piesele respective, care au obţinut note dintre cele mai mici. Juriul a făcut un gest reparator, acordându-mi locul al II-lea. A fost singurul meu premiu obţinut în fandom. Cel mai rău a fost lovită „Grădina Yasminei”, despre care, totuşi, domnul Badea-Gheracostea a spus cuvinte frumoase, iar o cititoare, foarte amabilă, desigur, a numit-o, pe NAUTILUS, „bijuterie”.

      „Hipernomazii” nu e nici pe departe vreo bijuterie. 🙂 E o piesă OK. Scrisă cu scopul să facă pe cititor să zâmbească. Mecanismul construit pentru asta a funcţionat. O spune răspicat şi domnul Baciu. 🙂 Deci e OK.

  4. Ciprian Baciu spune:

    Mă bucur că dl. Coman a receptat observaţiile mele asupra textului său într-o manieră obiectivă, iar acest lucru este ceea ce contează.
    Cât despre dl. Lenghel, îmi pare rău că îmi impune o misiune pe care eu nu mi-am asumat-o din start: eu sunt un diletant, fac voluntariat la Helion şi nu am vrut niciodată să par altfel.
    Observaţiile mele asupra povestirilor pe care le citesc (nu am avut nicodată pretenţia să aparţină criticii literare, ele au ca scop stimularea publicului ţintă în a citi science-fiction, precum şi creşterea standardelor în ceea ce priveşte scriitura, raportat la cum se scrie în momentul de faţă în SF-ul premiat la nivel mondial) sunt făcute într-o manieră elegantă şi întotdeauna cu un scop constructiv. Cât despre limbaj, ce sens au preţiozităţile semantice? Nu trebuie să fim exegeţi foarte buni cunoscători ai vocabularului şi gramaticii limbii române, ci buni utilizatori, spre a face SF de calitate. Părerea mea…

    • mirco67 spune:

      Şi eu fac voluntariat prin cronicile mele lunare, pe care, de asemenea, nu le socotesc demne să poarte numele de critică. În privinţa cunoaşterii limbii, sunt de părere că niciodată nu poţi să spui că le cunoşti îndestul, şi că trebuie să ţintim a deveni foarte buni cunoscători. Altfel de ce ne îndeletnicim cu scrisul? Despre preţiozităţi semnatice, nu ştiu ce să spun. În ultima vreme, limbajul literar şi chiar academic a decăzut în aşa hal încât o formulare ceva mai îngrijită, uzând de câteva neologisme sau câteva cuvinte din afara vocabularului uzual e calificată de unele persoane drept pompoasă. Se întâmplă că am avut în liceu un dascăl de română care i-a fost student lui Călinescu. Lecţiile se transformau adesea în adevărate prelegeri. Îi notam şi poantele. Socotesc limbajul său sclipitor. Al meu, de pildă, prin comparaţie, este extrem de sărac. Bogăţia limbii vine din bogăţia de idei. Dacă ideile sunt sărace, n-avem nevoie de un limbaj prea elevat.

Lasă un răspuns

