Răspunsuri în oglindă

Scriitorul e un tip singur. Nu-mi place singurătatea. Nici societatea cu orice preţ. Când mă simt încorsetat de reziduuri umane, prefer singurătatea.

Scriitorul e un tip care se iubeşte foarte tare pe sine, sau măcar se consideră foarte preţios. Nu ştiu care e valoarea mea. Cred că şi eu mă consider foarte preţios, dar cred că nu am dreptate întotdeauna. În general n-am.

Scriitorul e un ins care doarme puţin şi visează mult. Mai ales cu ochii deschişi. Adolescent fiind, visam tare mult cu ochii deschişi. Acum e însă mai adevărat faptul că dorm puţin. Sunt navetist…

Scriitorul e un ins la curent cu tot ce se scrie, mai cu seamă în domeniul său. Nu-mi permit să cumpăr tot ce se scrie nou în domeniul care mă interesează. Prezentul mă prinde adesea în ofsaid anacronic. Şi financiar…

Scriitorul de speculaţiuni ficţionale priveşte mai cu seamă către viitor. Mi se întâmplă destul de des să încurc ziua de mâine şi s-o pierd pe cea de azi, gândindu-mă la ce a fost ieri…

Scriitorul este un tip dinamic… Dinamica este acea parte a mecanicii teoretice care studiază mişcarea corpurilor, luând în considerare masa acestora, ca factor de proporţionalitate între forţă şi acceleraţie, sau doar relaţia cinematică între spaţiu şi timp?…

Scriitorul lovit de genialitate trăieşte la Paris. Scriitorul român trăieşte la Bucureşti, în vreo capitală de provincie, ori, în cel mai rău caz, într-o reşedinţă de judeţ. Eu locuiesc într-un târguşor prăfuit, scăpătat odată cu evul mediu…

Scriitorul se ocupă cu scrisul. Scriu de regulă mult. Mai cu seamă folosind calculatorul. În scrisul meu, ficţiunea ocupă însă un loc mai degrabă secundar.

8 Responses to Răspunsuri în oglindă

  1. Stefana spune:

    Pictorul de geniu isi taie urechea. E mai bine sa fii scriitor, nu?

  2. mirco67 spune:

    Şetfana, eu, biet ins obişnuit, îi văd pe geniali într-o ureche, indiferent că scriu, pictează, fac muzică… Ştii că ăi cu o rotiţă în plus adesea par celorlalţi aidoma celor cu una în minus. 🙂

    Altminterea, nici nu scrisul nu e fro scofală. Hemingway nu s-a rezumat la o ureche, ci şi-a zburat frumos creierii, făcând uz de carabină.

    Sigur că e mai bine să fii scriitor! Cu geniile se termină trist…

  3. resboiu spune:

    Vezi ce te apuci si tu sa-ti tai… 🙂

  4. voicunike spune:

    Da’ deprimat mai esti bre nea Mircea! 😀 Scrie si lasa treburile astea pe seama geniilor!

  5. L.D. spune:

    1. Scriitorul poate fi un tip înconjurat de oameni, fără să-i vadă.
    2. Scriitorul poate fi un om care îi preţuieşte mai mult pe ceilalţi, dar îşi rezervă şi lui un timp personal.
    3. Tot el poate fi un om care doarme mult…şi visează în restul timpului.
    4. Poate fi deconectat total şi obligat să inventeze.
    5. …
    6. Poate fi un tip lent, pe care nu-l scoţi decât cu forţa din gândurile lui.
    7. Şi poate trăi şi-n vârf de munte dacă-l laşi să plece din când în când şi-i dai un pic de Internet.
    8. Şi poate gândi mult, ca să scrie totul odată.
    Ei?

Lasă un răspuns

